Από την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) για την υποβολή δηλώσεων των αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων των ακινήτων. Η ρύθμιση αφορά όσους ιδιοκτήτες που έχουν δηλώσει λιγότερα τετραγωνικά από τα πραγματικά ή δεν είχαν δηλώσει καθόλου τα τετραγωνικά μέτρα κτισμάτων ή οικοπέδων. Αφορά τους ιδιοκτήτες κτισμάτων ή οικοπέδων που δεν τα έχουν δηλώσει στον δήμο καθώς και όσους έχουν δηλώσει στον δήμο καθώς και όσους έχουν δηλώσει ακίνητα με μικρότερο εμβαδόν από το πραγματικό, όπως διαμερίσματα, μονοκατοικίες, καταστήματα, γραφεία, αποθήκες, βοηθητικούς χώρους, νόμιμα ή τακτοποιημένα αυθαίρετα. Η ρύθμιση καλύπτει τις επιφάνειες ακινήτων που είχαν δηλωθεί ελλιπώς, επιφάνειες ακινήτων τα οποία δεν δηλώθηκαν ποτέ αλλά και τετραγωνικά μέτρα που είτε τακτοποιήθηκαν είτε όχι. Επίσης μπορεί να δηλωθεί και τυχόν αλλαγή της χρήσης της ιδιοκτησίας σε άλλη από αυτήν που ήταν δηλωμένη στον δήμο.
Η δήλωση των ξεχασμένων τετραγωνικών μέτρων θα γίνει μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΚΕΔΕ η οποία αναμένεται να ενεργοποιηθεί αύριο. Η είσοδος στην ηλεκτρονική εφαρμογή γίνεται με τους κωδικούς του πρόσβασης του Taxisnet. Μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα εμφανίζονται αυτόματα: 1. Τα στοιχεία κάθε ακινήτου όπως αποτυπώνονται στο έντυπο Ε9. 2. Τα στοιχεία ( τετραγωνικά μέτρα) κάθε ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου με βάση τα οποία υπολογίζονται τα δημοτικά τέλη και το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας που πληρώνονται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.
Μέσω της εφαρμογής οι ιδιοκτήτες θα δηλώσουν το πραγματικό σήμερα εμβαδόν κάθε ιδιοκτησίας τους που ηλεκτροδοτείται ή δεν ηλεκτροδοτήθηκε ποτέ, τακτοποιημένο ή μη. Το εμβαδόν για κάθε ακίνητο που θα δηλωθεί θα πρέπει να συμπίπτει με το εμβαδόν που είναι δηλωμένο στο Ε9. Η προθεσμία δήλωσης είναι μέχρι τις 31 Μαΐου 2020. Να σημειωθεί ότι διαγράφονται όλες οι βεβαιωμένες οφειλές δημοτικών τελών και Τέλους Ακίνητης Περιουσίας από διάφορες εμβαδών μέχρι την ημέρα της υποβολής της δήλωσης τους στον δήμο. Εξαιρούνται από τη διαγραφή τα ποσά που βεβαιώθηκαν είτε κατόπιν ελέγχου της υπηρεσίας του δήμου είτε λόγω αιτήματος χορήγησης βεβαίωσης για μεταβίβαση ακινήτου.

