Σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου ο νέος κατώτατος μισθός

Ημερομηνία ορόσημο για τους εργαζόμενους για την σταδιακή επαναφορά όσων χάθηκαν την περίοδο των μνημονίων αποτελεί η 1η Φεβρουαρίου αφού σε εφαρμογή τίθεται η αύξηση του κατώτατου μισθού και η κατάργηση του υποκατώτατου.

Πρώτη ημέρα ισχύος η 1η Φεβρουαρίου για τον νέο κατώτατο μισθό που διαμορφώνεται πλέον στα 650 ευρώ, ο οποίος εν μια νυκτί από τα 751 ευρώ βρέθηκε στα 586 ενώ την λεηλάτηση του εργασιακού εισοδήματος ολοκλήρωσε η θέσπιση του υποκατώτατου μισθού για τους νέους κάτω των 25 ετών.  Βέβαια όπως σημείωσε ο κύριος Ζεϊμπέκ στόχος είναι η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων κάτι που ήδη δρομολογείται ενώ όπως προσθέτει οι παρεμβάσεις για τον κόσμο της εργασίας δεν σταματούν εδώ.

Έτσι από την 1η Φεβρουαρίου με αύξηση 11% ο κατώτατος μισθός διαμορφώνεται πλέον από 586,08 ευρώ τον μήνα στα 650 ευρώ και αυτό αφορά 880.000 εργαζόμενους. Παράλληλα, διαμορφώνεται αύξηση 27% για όσους νέους και νέες μέχρι 25 ετών αμείβονταν με τα 511 ευρώ που όριζε «η απαράδεκτη διάταξη» και πλέον θα λαμβάνουν το ποσό που προβλέπει ο κατώτατος μισθός, δηλαδή επίσης 650 ευρώ τον μήνα. Με βάση την αύξηση του κατώτατου μισθού αναπροσαρμόζονται αναλογικά και οι διαμορφωμένες τριετίες, το επίδομα ανεργίας αυξάνεται από τα 360 ευρώ στα 400 ευρώ, αύξηση που συμπαρασύρει προς τα πάνω συνολικά 24 επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό, πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.