Eπίθεση Γιαννακίδη σε ΜΜΕ της Ξάνθης από το Βήμα της Βουλής

Στη συζήτηση που έγινε στην ολομέλεια της Βουλής για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την Έρευνα μίλησε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Στάθης Γιαννακίδης.

Μεταξύ άλλων ναφέρθηκε στην εξομοίωση των Ολυμπιονικών της Ρομποτικής με τους νικητές των υπολοίπων επιστημονικών ολυμπιάδων για την εισαγωγή σε μεμονωμένα τμήμα των ΑΕ, την ποσόστωση για την εισαγωγή μειονοτικών στην Πυροσβεστική καθώς και στο θέμα της επίσκεψης του Γυμνασίου του Δροσερού στον Πρωθυπουργό. Στο σημείο αυτό εξαπέλυσε επίθεση σε μερίδα των τοπικών ΜΜΕ κατηγορώντας για διαστρέβλωση γεγονότων,  μικροκομματική εκμετάλλευση και συστηματική επίθεση στο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνοντας  «Το καθεστώς ιδιότυπης ασυλίας μηχανισμών του παρελθόντος έχει παρέλθει προ πολλού. Η πολιτεία έχει νόμους και κανόνες, που ισχύουν για όλους κι αυτή η κυβέρνηση δε θα παρέχει σε ορισμένους την ασυλία, που είχαν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια»

Αναλυτικά:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Τις τελευταίες μέρες έχει ανοίξει με στρεβλό τρόπο μια συζήτηση σχετικά με τον ελάχιστο αριθμό νηπίων, που προβλέπεται για τα νηπιαγωγεία.

Στην συζήτηση αυτή, η αντιπολίτευση επιμένει να παραπληροφορεί και να τρομοκρατεί τους πολίτες ότι δήθεν, με την εφαρμογή της  συγκεκριμένης ρύθμισης, θα κλείσουν νηπιαγωγεία. Όμως η γραμμή της παραπληροφόρησης και του εκφοβισμού έχει κοντά ποδάρια. Δυστυχώς για τους βουλευτές της αντιπολίτευσης, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική.

  • Ο ελάχιστος αριθμός των (7) επτά νηπίων θεσμοθετήθηκε πριν 31 χρόνια σε εντελώς διαφορετικές εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνθήκες.
  • Τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της υπογεννητικότητας και της συσσώρευσης του πληθυσμού στα αστικά κέντρα, ο αριθμός των παιδιών στα νηπιαγωγεία των μικρών χωριών μειώθηκε, ενώ από την άλλη αυξήθηκε ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα.

Για να μπορέσει λοιπόν να ανταποκριθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα στις νέες συνθήκες, είναι επιβεβλημένη η τροποποίηση του ελάχιστου αριθμού παιδιών ανά τμήμα:

  • από 7 σε 5 για τις δυσπρόσιτες παραμεθόριες περιοχές,
  • και με αντίστοιχη προσαρμογή του αριθμού αυτού για τα αστικά κέντρα στα 14 νήπια.

Πρόκειται για μια αναγκαία ρύθμιση, που ανταποκρίνεται στην ελληνική πραγματικότητα σήμερα και που όχι μόνο δεν θα επιφέρει κλείσιμο νηπιαγωγείων αλλά αντιθέτως θα μπορέσει να εξασφαλίσει και την εγγραφή και νηπίων ηλικίας 4 ετών – δηλαδή προνήπια, σε αυτά, ουσιαστικά ενδυναμώνοντάς τα.

Ας σταματήσει λοιπόν, η φτηνή κι ανέξοδη κριτική από πλευράς της αντιπολίτευσης και η εκστρατεία κατατρομοκράτησης αναφορικά με την λειτουργία της προσχολικής αγωγής.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

από την πρώτη στιγμή έχει γίνει ξεκάθαρο, πως η αναδιοργάνωση και αναβάθμιση της εκπαίδευσης καθώς και η επίλυση των προβλημάτων της, αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Στην προσπάθεια αυτή, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε προς ψήφιση το παρόν νομοσχέδιο με στόχο:

  1. Την αντιμετώπιση μειζόνων θεμάτων κατεύθυνσης του ερευνητικού συστήματος καθώς και των σοβαρών λειτουργικών προβλημάτων, που προέκυψαν στους τομείς της έρευνας και της τεχνολογίας μετά τη ψήφιση του Ν. 4310/2014
  1. Τη λήψη άμεσων μέτρων για τη θεραπεία των προβλημάτων, που προέκυψαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση από σειρά προηγούμενων νόμων.
  1. Και τη ρύθμιση επειγόντων ζητημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Με το παρόν νομοσχέδιο:

  • Η χάραξη εθνικής πολιτικής έρευνας τίθεται ως βασική υποχρέωση της Πολιτείας, με την αναμόρφωση του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας σε Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ).
  • Αποκαθίσταται η μονιμότητα στην α’ & β’ βαθμίδα των ερευνητών, ενώ αναπροσαρμόζονται και εκλογικεύονται τα ελάχιστα προσόντα ανά βαθμίδα.
  • Προβλέπονται μια σειρά από ρυθμίσεις για τον έλεγχο και τον περιορισμό της αυθαιρεσίας και για τη λογοδοσία των οργάνων διοίκησης των ερευνητικών κέντρων:

Πιο συγκεκριμένα

  • Για την αξιολόγηση και επιλογή των Διευθυντών των Ερευνητικών Κέντρων και των Ινστιτούτων λαμβάνεται υπόψη η γνώμη του ερευνητικού προσωπικού, αλλά και για πρώτη φορά και του λοιπού προσωπικού των κέντρων
  • Θεσμοθετείται, η δημόσια αξιολόγηση των Διευθυντών των Ερευνητικών Κέντρων και των Ινστιτούτων στη μέση και στη λήξη της θητείας τους, με τη συμμετοχή όλων των εργαζομένων των κέντρων.
  • Αναβαθμίζονται τα Επιστημονικά Συμβούλια Ινστιτούτου, ώστε να έχουν τη μεγαλύτερη δημοκρατική νομιμοποίηση και ενισχυμένο ρόλο στις αποφάσεις που καθορίζουν την ερευνητική πολιτική των Ινστιτούτων. Αυτό γίνεται με την θεσμοθέτηση του τρόπου εκλογής των μελών τους από την ολομέλεια των ερευνητών όλων των βαθμίδων.
  • Για πρώτη φορά, θα συμμετέχει στα Επιστημονικά Συμβούλια με δικαίωμα λόγου, αιρετό μέλους από το λοιπό επιστημονικό, τεχνικό & διοικητικό προσωπικό του Ινστιτούτου.
  • Ο τρόπος σύστασης των Περιφερειακών Συμβούλιων Έρευνας και Καινοτομίας τροποποιείται, με παράλληλη αναβάθμιση των προσόντων των μελών τους προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικά, ώστε να περιοριστούν τα πελατειακά δίκτυα στις Περιφέρειες.

Με το παρόν νομοσχέδιο(συνέχεια):

  • Ορίζεται η διαδικασία ίδρυσης ερευνητικών κέντρων, έπειτα από αξιολόγηση υποχρεωτικών μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.
  • Ταυτόχρονα, λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για την διευκόλυνση των διαδικασιών και την επιτάχυνση της απορρόφησης κονδυλίων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, με παράλληλη διασφάλιση της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης των πόρων.
  • Τέλος, με την πριμοδότηση της σύναψης σύμβασης ορισμένου χρόνου για τα ερευνητικά προγράμματα, γίνεται σημαντική προσπάθεια για τον περιορισμό στα «μπλοκάκια» που σήμερα αποτελούν καθεστώς για τους ερευνητές.

Μέσα στις δύσκολες συνθήκες της οικονομικής κρίσης, των συνεπειών των μνημονιακών πολιτικών στο χώρο της Παιδείας και με υπαρκτό το φαινόμενο εκροής Ελλήνων Επιστημόνων στο εξωτερικό η αναδιοργάνωση της λειτουργίας των ερευνητικών κέντρων είναι επιβεβλημένη.

Άλλωστε, το γεγονός ότι 170.000 – 200.000 επιστήμονες έχουν εγκαταλείψει την χώρα μας και διαπρέπουν στο εξωτερικό, από τη μία μας δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα, για το επίπεδο της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, παρά τα προβλήματα, που αντιμετωπίζει  κι από την άλλη αποτελεί μια σοβαρή πρόκληση για την ελληνική κυβέρνηση να μπορέσει δημιουργήσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την επιστροφή των επιστημόνων αυτών πίσω στην χώρα.

Ρομποτική

Το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης έχει αποδείξει πολλάκις και ποικιλοτρόπως, πως έχει ιδιαίτερα πολλές δυνατότητες και με ουσιαστική ενίσχυση του μπορεί να προσφέρει ακόμα περισσότερα στη χώρα και κυρίως στην κοινωνία.

Οι διεθνείς επιτυχίες Ελλήνων φοιτητών ή και μαθητών, όπως για παράδειγμα η κατάκτηση της δεύτερης θέσης στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής, στη Ντόχα του Κατάρ, το Νοέμβριο 2015, από την ομάδα Ρομποτικής του 1ου Λυκείου Ξάνθης, αφενός μας κάνουν να νιώθουμε ιδιαίτερα υπερήφανοι,  αφετέρου  αναδεικνύουν  την αναγκαιότητα για ουσιαστική  στήριξη της δημόσιας παιδείας,των δασκάλων, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική την τροπολογία του υπουργείου σύμφωνα με την οποία η Ολυμπιάδα Ρομποτικής προστίθεται στις Ολυμπιάδες Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας.

Πυροσβεστική

Επιπροσθέτως δε θα μπορούσα παρά να αναφερθώ και

στο πρόσφατο Προεδρικό Διάταγμα, με το οποίο καθορίζονται οι όροι για την εισαγωγή υποψηφίων στο Πυροσβεστικό Σώμα μέσω πανελληνίων και στο οποίο υπάρχει πρόβλεψη ποσόστωσης 2% επί των θέσεων για τη μειονότητα.

Το συγκεκριμένο μέτρο κινείται σε θετική κατεύθυνση και είναι επίσης πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα για τη Θράκη, ότι αυτό πραγματοποιήθηκε  χωρίς τις επικοινωνιακές τυμπανοκρουσίες, στις οποίες μας συνήθιζαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Η υλοποίηση ενός αυτονόητου, για την εποχή, μέτρου δεν αποτελεί για εμάς αντικείμενο μικροπολιτικής εκμετάλλευσης σε αντίθεση με ορισμένους, που εμφανίζονται  εκ των υστέρων να  διεκδικούν τα εύσημα. με ένα κρεσέντο λαϊκισμού και επικοινωνιακής προπαγάνδας.

Η ανεργία, που ξεπερνά το 40% στο νομό Ξάνθης, η μετανάστευση ακόμη και για βραχυχρόνιες περιόδους σε πολύ σκληρές συνθήκες εργασίας, η ακραία φτώχεια, η προστασία των πιο αδύναμων, η ανασυγκρότηση της οικονομίας από τα ερείπια των συνεταιριστικών και των επιπτώσεων στον πρωτογενή και όχι μόνο τομέα…

αυτά είναι τα πραγματικά και δύσκολα ζητήματα, στα οποία οφείλουμε να δώσουμε απαντήσεις.

Ζητήματα, που απασχολούν τη συντριπτική πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας ανεξαρτήτως καταγωγής, χρώματος και θρησκείας.

Τελειώνοντας θα αναφερθώ σε ακόμη ένα ζήτημα, που αφορά το 8ο  Γυμνάσιο Ξάνθης και την επίσκεψη του στο Μέγαρο Μαξίμου στα πλαίσια εκπαιδευτικής εκδρομής.

Δυστυχώς το θράσος ορισμένων στη Ξάνθη παραμένει απύθμενο, καθώς  δε διστάζουν να εμπλέξουν, ακόμη και την εκπαιδευτική εκδρομή ενός σχολείου στη μικροπολιτική τους κριτική.

Έχουμε συνηθίσει μερίδα του τοπικού τύπου  να επιτίθεται στο ΣΥΡΙΖΑ και την κυβέρνηση, διαστρεβλώνοντας ακόμη και την πραγματικότητα, καλλιεργώντας και αναπαράγοντας ψευδή και ευφάνταστα σενάρια.

Υπάρχουν όμως και κάποια όρια τα οποία δυστυχώς ξεπεράστηκαν για ακόμη μια φορά. Δε μπορεί κάποιοι να χρησιμοποιούν την εκπαιδευτική εκδρομή ενός σχολείου για να εξυπηρετήσουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες και άθλια παιχνίδια.

Κατανοούμε τον πανικό, που διακατέχει ορισμένους, καθώς αλλιώς τα λογάριαζαν στις εκλογές του Σεπτέμβρη και αλλιώς τους ήρθαν.

Και για να απαντήσω στο πραγματικό τους άγχος, οφείλω να τους διαβεβαιώσω, ότι είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε μέχρι τέλους τον αγώνα, που έχουμε ξεκινήσει.

Το καθεστώς ιδιότυπης ασυλίας μηχανισμών του παρελθόντος έχει παρέλθει προ πολλού. Η πολιτεία έχει νόμους και κανόνες, που ισχύουν για όλους κι αυτή η κυβέρνηση δε θα παρέχει σε ορισμένους την ασυλία, που είχαν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια.

Η σύγκρουση με τις παθογένειες του παρελθόντος θα συνεχιστεί και είναι απαραίτητη για την ανασυγκρότηση της οικονομίας, την αναβάθμιση της κοινωνίας και της πολιτικής ζωής του τόπου.